Lost House

16 Ağustos, 2008

Bilgisayarınıza indirerek oynayabileceğiniz güzel bir oda oyunu...

37 yorum:

deniz dedi ki...

Kuru kafa, sadece pencere olan odada (masanın üzerinde kitap olan ekranin sağındaki yer)
pencerenin çerçevesinin sağ kısmında, siyah dikey bir kısım var, siyah çizginin orta kısımlarında...

deniz dedi ki...

Kuru kafayı kitabın üzerine monte edince kitap açıldı. Kitabın son sayfasına geldik boş olan.
Soldaki sayfada soru işareti beliren kısıma itemlerimiz arasındaki resmi yerleştirdik. Sağ sayfada akrep yelkovan belirdi, onu aldık.
Akrep yelkovan ve cadı şapkası birleşti.

Adsız dedi ki...

şapkaya akrep yelkovanı takıp aynanın oldupu yerdeki şömine üstüne yerleşti

deniz dedi ki...

yerleşti valla. isimsiz teşekkür ederimm. tam tıkandım diyordum...

Adsız dedi ki...

ben de teşekkür ederim açıklamaların olmasa ilerleyemezdim

Adsız dedi ki...

odunu atıp kibriti yakmama rağmen ocağın alt kısmına koyamıyorum

deniz dedi ki...

Kibriti ocağın alt kısmına tıklayınca bir ses çıkıyor ve kibrit itemlerin arasında kayboluyordu.

Saatinde mantığını anlamadım. her tuşa bastıkça ilerliyor en son tuşa basınca kayboluyor :( Kitaptaki saat 11:25 ti ama nasıl uyarlanacak bağlantısı var mıdır acaba?

Adsız dedi ki...

1.mum saatin altındaki şamdana yerleşti saati çözemedim henüz

deniz dedi ki...

Ama kibriti atınca ocağın alt kısmına, ses geldi sadece yanıyorsa bile göremiyorum ben.

deniz dedi ki...

Uğraştıracak bu oyun sanki biraz, neyse ki save ediiyor da kaldığımız yerden devam ediyoruz.
Teşekkür ederim tekrardan. Birşeyler bulursam ki pek sanmıyorum oyunun tıklamadığım milimetrekaresi bile kalmadı. Bulursam yazmaya devam ederim.

Adsız dedi ki...

ocak olmadı kitabın 3.sayfasında yapılması gereken birşey var inventorydeki herhangibirşeyi ocakta yakmak mümkün mü

deniz dedi ki...

O gri metal parça vardı törpü gibi, onu ocağın üzerindeki tencereye atabildim.

deniz dedi ki...

Sonra o tıpayla şişe mantarını birleştirmiştik ya, onunla ocağın altına dokundum, sadece mantar kısmı geldi ve ucuna siyah birşey yapışmış sanki...

deniz dedi ki...

Sonra ucu siyah olan mantarla defterin ikinci sayfasında boşluk kısma tıkladım SWORD yazdı

Adsız dedi ki...

oyuna tekrar başladım ama ocak yanmıyor kibriti tam olarak nereye tutmak lazım ocak yanmayınca ilerleyemem sanırım

deniz dedi ki...

hemen bakayım bir saniye :) yeniden açayım oyunu başka yerden

deniz dedi ki...

Yanan kibritle en son ocağı yakınca kayboluyor. Acaba ondan önce kandillerden birini mi yaktım?? Deneyim tekrardan.

deniz dedi ki...

PIECE OF WAX var itemlerin arasında gri metal çubuk gibi birşey, kibriti ona dokundurdum
ya da
kitabın ordaki kandile dokundum kibritle

daha sonra ocağın altında dokununca oldu bu kez ocaktan ses geldi ve kibrit kayboldu...

Adsız dedi ki...

Çok uğraştırdım ama yok olmayacak galiba çıkmam lazım gelince bakarım artık teşekkür ederim

deniz dedi ki...

Evet arkadaşım ya haklısın, ilk aldığımda o nesne stick diye geçiyor. Sonra nasıl o piece of wax oldu acaba? :) yeniden başladım ben :D

deniz dedi ki...

Çok garip bir oyun. Defterde sword yazdıktan sonra, ocağın üzerinde sağ tarafında ampule benzeyen birşey var, o kısımda SWORD aldım...

deniz dedi ki...

Oyundaki bütün soru işaretleri gitti, sadece tablonun arkasındaki yerde kaldı.

deniz dedi ki...

Yatakların olduğu odadaki kandilden pense ile gri bir tel aldım.

deniz dedi ki...

Oyunu kaydettim ve çıkıyorum.
teşekkürler yardımlar için.
Pazartesi gözleri bozmaya devam :))

ARWEN.C.S dedi ki...

BİN AYDAN DAHA HAYIRLI OLAN BU GECEDE HEPİNİZİN GÜZELLİKLERE VE HUZURA KAPILMANIZ DİLEĞİYLE KANDİLİNİZ MÜBAREK OLSUN SEVGİLİ DOSTLARIM...:) ben elimde olmayan bazı sebeplerden dolayı bir süre siteye giremiyeceğim belki 2-3 gün belkide 1 ay bilemiyorum şu anda. arada fırsat bulabilirsem sizlere sevgilerimi göndericem hepinizin hassaslığını bildiğimden merak etmeyin kötü bişey yok diyorum kendinize çok iyi bakın mecburen buraya yazdım tek muhabbet occult la dileğin sayfasıydı bozmak istemedim inşallah görürsünüz sevgiler hepinize kendinize iyi bakın ve hiç bir şeye sıkılmayın emi hayat çok kısa hoşçakalın

deniz dedi ki...

MALZEMELER :))))

**İlk ekranda çekmecelerin, en alt çekmece, sol kulp kısmına tıklayınca “knob” aldık. Onu da orta çekmecenin sol kulp kısmına tıklayınca çekmeceyi açabiliyoruz ve içinden “candle1” alıyoruz. Yine aynı komidinin yanından kürek alıyoruz.

**Bir sonraki ekranda, mutfak kısmında ocağın arkasından “stick” , ocağın üzerindeki tencerenin kapağını kaldırınca içinden “kibrit” , ocağın yan tarafında (iki delik olan yüzünden) karanlık en alt sağ kısımlarına doğru tıklayınca “candle2”, duvardaki gömme dolapta tam ortadaki sıradan ortalardan SİYAH “metal bir parça”, ekranın sol tarafında duran kovanın içinde farecik var, onun hemen solunda siyah çiviye benzeyen “nail” alıyoruz. O kova ve küreğin üzerindeki duvardaki raftan da ortadaki “şişeyi” alıyoruz.

**Bir sonraki odada ise; sol duvarda üstte, tablonun hizasında bombe biçiminde duvarda bir yuvarlak var. Ona tıklayınca sağ duvardaki tablo düşüyor. Düşen tablonun yerine tıklayınca soru işareti beliriyor. Kibriti o soru işareti çıkan yere dokundurunca yanıyor. (KİBRİT YANMADIYSA ÖNCE SORU İŞARETİNİ GÖRÜN DUVARDA, SONRA KİBRİTİ SORU İŞARETİ ÇIKAN YERE TIKLAYIN). Şöminenin solundaki odunlara tıklayınca bir tanesini alıyoruz. Daha önce aldığımız kürekle de şöminenin içinden “candle3” ü alıyoruz.

**Yatakların olduğu odada ise, sağdaki yatağın altındaki siyah boşluğa tıklayınca “gri metal bir parça” alıyoruz. Tavandaki yırtılmış olan karanlık boşluğa tıklayınca bir “resim” alıyoruz.

**Bir sonraki ekranda, soldaki ilk şişenin mantarını, en sağdaki 2 telden sağ taraftakini alıyoruz.

**Geri yatakların olduğu odaya geliyoruz. Odanın alt kısma tıklayınca alttaki ok tuşu ile başka bir odaya geliyoruz. Sağdaki rafın orta rafından pense alıyoruz. Bu odanın tavanın tam ortasına doğru tıklayınca yukarı ok tuşu beliriyor ve üst kata çıkıyoruz. Yarasa var ve yarasaya tıklayınca gidiyor ve çekici alabiliyoruz. Aynı ekranın sol taraflarına doğru orta kısımlara tıklayınca kırmızı bir ip alıyoruz. (duvarla zeminin birleştiği yer sol orta kısım)
Alt tuşu ile yine kitaplı odaya geçiyoruz. Sağ tarafta ok tuşu ile pencereli bir odaya geçiyoruz ve pencerenin kenarından kaşık, yine pencerenin sağ üst kısmından testere alıyoruz. Pencerenin dışta taştan, içte de tahtadan çerçevesi var. Sağ tarafta ikisinin arasında siyah ince dikey bir boşluk var. O siyahlığın ortanın az üst kısımlarına tıklayınca siyah kafatası alıyoruz.
Kafatasını da kitabın üzerinde ki siyah boşluğa yerleştiriyoruz ve kitabın açılmasını sağlamış oluyoruz…

deniz dedi ki...

YAPILIŞI :))))

** Penseyle, yataklı odadaki kandilin üst tutma yerine tıklayınca, beyaz bir kablo alıyoruz. Çekiçle, aldığımız şişeyi kırınca, ince boru parçasına benzer bir şey oluştu. Beyaz kablo ile boru parçası birleşti.
**Nesnelerimiz arasında ki STICK – gömme dolaptan aldığımız SİYAH PARÇA ve NAIL birleşiyor. Onunla mutfakta sol alt zeminde soru işareti görünen tahta yeri (kovaların önü) tıklıyoruz. Tahta kalkıyor ve anahtar görünüyor. Anahtarın görünen beyaz kısmına ve etrafına tıklayınca alınıyor.
**Anahtarla odadaki sandığı açıyoruz ve “siyah saat kutusu” alıyoruz.
**Ocağın alt kapağını açıyoruz. Şöminenin yanından almış olduğumuz tahta parçasını daha sonra da yaktığımız kibriti mutfaktaki ocağın açılan alt kısmına atıyoruz. (Sesi açık oynamanızı öneririm, müzik yok hem de her bulduğumuz nesne de ve kullandığımız nesnede ses uyarısı veriyor)
**KİBRİTİ DE TABLOLU ODADA, DUVARDAKİ BOMBEYE BASINCA DÜŞEN TABLONUN ORDA SORU İŞARETİNİ GÖRDÜKTEN SONRA KİBRİTİ O BOŞLUĞA TIKLAYINCA YAKIYORDUK…
**Nesneler arasındaki testere ile yine nesneler arasındaki küreğin uç kısmını kestim, sadece tahta kısmı kaldı. Şişenin mantarını o tahta kısmın ucuna sürükleyince birleşti.
**Yatağın altından aldığımız gri nesneyi (Piece of wax) tencerenin içine atıyoruz. Daha sonra şişe mantarını ocağın altına (odun ve kibriti attığımız yere) tutunca siyahlık oluştu. Onu da kitabın 3. sayfasındaki grili yere sürünce SWORD yazdı. Yine kitabın 5. sayfasına da nesnelerimiz arasındaki gri resmi koyunca saat oluştu ve 6. sayfada akrep yelkovan belirdi onu da aldık. Akrep yelkovanı da siyah saat kutusu dediğim nesne ile birleştirdik duvar saati oldu. Oluşan duvar saatini de şöminenin üzerindeki duvara monte ettik. (aynalı dolabın olduğu odadaki şömineye)
**Kitapta SWORD yazdıktan sonra ocağın üzerinde sağ üst kısımda ampule benzer bir nesne var. Oraya tıklayınca SWORD aldık.
**Mumları şu sıra ile şamdana yerleştiriyoruz. Saatin önündeki
Candle 2 en sağ
Candle3 soldan ikinci yere
Candle1 mum en sola yerleşti

** Daha sonra itemler arasındaki kırmızı teli ocağın altına tutunca ateş oldu ucu. Onunla şamdandaki 3 mumu ve şöminenin üzerindeki beyaz mumu yaktık. (Mumları ilk seferde yakamadım. Önce saatin tüm noktaları görünür hale getirdim. Daha sonra soldan 2. mumdan başlayın yakmaya veya ekran değiştirip geri gelin. Mumların tümü yanınca aynanın rengi değişti. Kılıçla aynaya tıklayınca da oyun bitiyor ve kurtuluyoruz…

deniz dedi ki...

İSİMSİZ ARKADAŞIMA TEŞEKKÜRLER. ÇOOOOOK YARDIM ETTİ İLERLEMEMDE OYUNDA...

ARWENNCİMMMM... SENİ SEVİYORUZ, SEN DE BİZİ HABERSİZ BIRAKMA, ÖZLETME OLUR MU???